Kreativ mobilmarknadsföring – det börjar röra på sig..
Det rullar på med mobilen som kanal får man väl säga, många annonsörer som utforskar kanalen, och ett par som hittat något de återkommer till regelbundet. Nu på sistone har det varit ett par kampanjer där medielösningarna till och med fått lite uppmärksamhet. Först ut var pressbyråns mobil-Interstitial. Ingen jättenyhet, men ett format som länge varit framgångsrikt finns nu tillgängligt på fler siter, vilket är positivt!
Sen det senaste, en banner med integrerat, live-uppdaterat innehåll som vi byggt tillsammans med Suddenly och Aftonbladet för Minis kampanj Getaway (Jung von Matt).. Den här tycker jag är riktigt kul, visar hur man kan bygga relevans i digitala kanaler genom att vara aktuell och uppdaterad.. Flytta innehåll till innan klicket etc..
Hade en ny grej till som tyvärr föll på målsnöret, tekniken och Apple satte käppar i hjulet. Nästa gång!
Snyggt!