I Metro och Dagensmedia om digital mognad bland partier
Som en liten kul grej kopplat till Almedalsveckan tidigare i år gjorde jag en liten Orvesto-analys på digital mognad bland olika partiers sympatisörer.
Jag tittade på de som sade att de ”kanske” eller ”definitivt” skulle rösta på olika riksdagspartier om det var val idag, och körskörde det sedan med ett antal digitala markörer (smartphoneinnehav, twitter-besök med mera).
Den tydligaste oblervationen var att miljöpartiets sympatisörer var mest digitala vad gäller nästan alla faktorerna. Undantaget var LinkedIn som gillades av Folkpartister och Moderater.
Kul liten grej som resulterade i en artikel i Dagens Media och en i Metro.
Nils Andersson, Nisse för många. Göteborgare från början, flyttade upp till Stockholm för 4 år sedan nu. Jobbat 6 år som "Senior Media Planner Interactive" på mediebyrån Carat. Numera byråchef på hybridbyrån Isobar. Bor i Birkastan med Malin och lilla Sigrid.
1 kommentar
Kommentarer inaktiverade.
[…] gjorde ju tidigare i år en liten analys av olika partisympatisörers medievanor i samband med Almedalen. I den pågående valslutspurten […]