TV4 kör Second Screen
Eftersom jag skrivit en del tidigare om Second Screen och vilka spännande möjligheter det innebär, är det kul att se att TV4 nu börjar kika på detta. Tidigare har de andra TV-husen kännts lite avvaktande jämfört med MTGs Like TV.
Här kommer dock en satsning som ser riktigt intressant ut; Det är en responsiv lösning så den fungerar på flera olika sorters skärmar. Dessutom är det första lösningen som knyter an till det kommersiella och annonsörsnytta. Initialt är det sponsorerna till Lets Dance som kopplat till sit sponsorskap får synlighet på den andra skärmen, och kan göra tävlingar och annonsering som relaterar till programmet.
Extra kul att man satsar på engagerade innehåll (tävlingar och omröstningar) som skall integreras i programinnehållet, snarare än bara push-reklam – Native advertising är ett ord för det.
Spännande att följa hur detta rullas ut på fler TV4-program, och även hur de andra TV-husen bemöter det.
Skärmbild från TV4.se