Mediebyråbranchens roligaste bildserie – ever!

24 april, 2012 Av av nilserikjonas

Först och fråmst, låt mig säga att detta är inte mina åsikter. Det här är sjukt överdrivna sägningar från någon i UK (gissningsvis) om hur vardagen är inom medieplanering. Det är hyfsat elakt (främst mot mediesäljare och reklambyråer), men sjukt roligt. Lite internt, men de som har kopplingar till branchen kommer nog skratta.

 

Bloggen heter What happens in media planning och hittas HÄR.

 

Nedan har jag översatt ett axplock till svenska..

 

Ett annonsnätverk säger att de har premium-inventory..

Jag liksom;

 

 

 

 En säljare är upprörd för att de inte kom med i en medieplan..

 

Jag liksom;

 

 

En kille från analysavdelningen ger en presentation..

 

Han liksom;

 

 

 

När jag går på ett branchmingel och det står på namnlappen att jag jobbar på en mediebyrå..

 

Jag liksom;

 

 

 

Finns en hel uppsjö fler på den engelska siten..