Kreativitet krävs fortfarande
Viralkampanjer bygger inte 100% på att det är en kul film eller något spännande content. Det drivs också av ganska grassa mekaniker, att filmen döps till något som är enkelt att söka på, att det är med någon känd person eler företeelse som många är intresserade av, samt även att man pushar ut det via företag som GoViral eller The Viral Company.
Dock; Bara för att man känner till alla dessa bakomliggande faktorer behöver inte det betyda att man får till en bra viral. Det krävs fortfarande riktigt bra kreativt material. Något som bevisas av Jennifer Anistons grej för Smartwater, som trots alla trick i boken och en ironisk approach, bara inte blir särskilt kul. Lite för lång också..
(Bra analys / sammanfattning av Resumé)
Nils Andersson, Nisse för många. Göteborgare från början, flyttade upp till Stockholm för 4 år sedan nu. Jobbat 6 år som "Senior Media Planner Interactive" på mediebyrån Carat. Numera byråchef på hybridbyrån Isobar. Bor i Birkastan med Malin och lilla Sigrid.
1 kommentar
Kommentarer inaktiverade.
Mm, håller helt med. Måste vara en lite roligare video. Varför inte blanda in en massa hästar med horn?:
http://www.serenadingunicorn.com/#/serenades/removing-braces