Charlie Sheen i sociala medier
Charlie Sheen kan man säga mycket om. Mannen har, speciellt på senare tid, levt utan någon särskild hänsyn till de regler som omfattar resten av mänskligheten. Han har knarkat, krökat, haft orgier med prostituerade, hängt på porrmässor, enligt utsagor tappat en del tänder av sitt vidlyftiga leverne. Detta verkar dock inte utgöra grund för avskedan för arbetsgivarna, producenterna av succéserien Två och en halv män.
För ett par veckor sedan dock, drog han några elaka kommentarer om en av producenterna i ett radioprogram, och därmed kom tydligen saken i en helt annan dager. Han fick sparken.
Sedan dess har han givit rätt många osammanhängande intervjuer och även fått för sig att ge sig in i sociala media.
Charlie startade ett Twitter-konto i förra veckan och blev raskt världens snabbaste att nå en miljon followers. Just nu (7/3 2011) har han precis gått över 2 miljoner och har 2,041,343 followers. Ett ganska bra argument för att man fortfarande är intressant hos folk, och en bra poäng att ha med sig när man letar/förhandlar nya jobb. Sociala media funkar inte bara för mode- och matvarumärken, de funkar rätt bra om man är världsstjärna också. Twittrandet har även givit efterverkningar i sökvolymerna på ”Charlie Sheen” på svenska google senaste 30 dagarna..
Nils Andersson, Nisse för många. Göteborgare från början, flyttade upp till Stockholm för 4 år sedan nu. Jobbat 6 år som "Senior Media Planner Interactive" på mediebyrån Carat. Numera byråchef på hybridbyrån Isobar. Bor i Birkastan med Malin och lilla Sigrid.