Mobilannonsering hos mediehusen – hur säljer man
Historisk utveckling av tänket kring mobilt hos mediehusen;
- Vi måste väl ha en mobilsite – inget annonssälj..
- Den ser ut som skit, vi måste anställa en kille – kille som jobbar med mobilt kostar pengar. Vi borde försöka täcka hans lön.
- Trafiken börjar växa – Tittar man på siffrorna borde vi kunna tjäna pengar här! Sälj lite nu grabbar
- Mobilsurf knaprar in på volymer och stjäl intäkter från kassakon, vanliga siten – Herregud, dags att börja fokusera på mobilt sälj, utöka kompetensen och hitta lite kreativa annonslösningar!
Kolla på jämförelsen trafikutveckling senaste tiden på vanliga aftonbladet.se och aftonbladets mobilsite, tänk bort sista 2 veckorna som är valveckorna..
Aftonbladet.se, källa kiaindex.se
mobil.aftonbladet.se, källa kiaindex.se
Läge för många att börja fokusera på mobilsäljet kanske? Börja titta på kreativa annonsformat? Bredda kompetensen inom säljavdelningen om produkten? 🙂