Grey flyttar till Facebook
Grey flyttar sin site till Facebook med argumentet att 2,5 miljoner svenskar finns där.. (resume skriver om’et)
Inte helt dumt. Facebook-sidor kn ju ses av alla, oavsett om man har FB-konto eller inte, och är lika sökbara via Google som vanliga siter. Dock 2 frågor;
1. känns det inte lite begränsande för en reklambyrå att ha en site inom Facebooks snäva grafiska ramar?
2. Var kommer siffran 2,5 miljoner ifrån? Finns uppgifter på 4 miljoner svenska konton? SvD anger att 1 augusti 2010 var 3,8 miljoner svenskar användare. Grey – om ni älskar sociala media så mycket, borde ni inte ha uppdaterade siffror på det då? 😉
Nils Andersson, Nisse för många. Göteborgare från början, flyttade upp till Stockholm för 4 år sedan nu. Jobbat 6 år som "Senior Media Planner Interactive" på mediebyrån Carat. Numera byråchef på hybridbyrån Isobar. Bor i Birkastan med Malin och lilla Sigrid.