Blogga under falsk flagg..
Dagensmedias långhårige slusk Martin Schori tar idag upp fejkbloggande för marknadsföringsskäl.
Trist att man håller på med sådant fortfarande.. Om man har den tilltron till sina konsumenter att de kommer fatta att det är en kommersiell avsändare, så är det lika bra att stå för det från början.
Har man ett kontinuerligt flöde av bra info man vill få ut i bloggformat kan man starta en företagsblogg/produktblogg/twitterkonto. För enskilda kampanjer för man väl jobba med PR mot existerande bloggare. Sen finns det ju ganska mycket nytt här, med gråzoner mellan annonsering / sponsring/ advertorials / PR. Intressant att Reklamombudsmannen ger sig in i det hela. Fortsättning följer antar jag. Och ärlighet varar längst.
Nils Andersson, Nisse för många. Göteborgare från början, flyttade upp till Stockholm för 4 år sedan nu. Jobbat 6 år som "Senior Media Planner Interactive" på mediebyrån Carat. Numera byråchef på hybridbyrån Isobar. Bor i Birkastan med Malin och lilla Sigrid.