Marknadsföring som upplevelse – Intel rockar
Jag har tidigare skrivit om det här med att ge en digital upplevelse i sin marknadsföring, snarare än att lotta ut saker eller ge rabatter.
Nu kommer Intel med en grej som är så snygg att den rockar byxorna av de flesta andra inom fältet. Det börjar med det enkla insteget; Inte massa enkäter eller godkännanden, bara connecta till Facebook så börjar resan.
Det hela är egentligen ett extremt vackert, överblickbart och snabbt (kopplingen till Intels produkter snabbladdande processorer) sätt att sortera upp och illustrera ditt Facebook-konto. Från Vänner, via bilder, videos och ord till en extremt snygg final där milder i ditt konto bildar en mosaik som ger din profilbilt. SNYGGT!!
Nils Andersson, Nisse för många. Göteborgare från början, flyttade upp till Stockholm för 4 år sedan nu. Jobbat 6 år som "Senior Media Planner Interactive" på mediebyrån Carat. Numera byråchef på hybridbyrån Isobar. Bor i Birkastan med Malin och lilla Sigrid.