User generated content
Jag har ju tidigare skrivit om hur det kan vara en bra idé att låta konsumenter engagera sig med ett varumärke genom att erbjuda en rolig digital upplevelse.
Ibland är de här idéerna så bra att de blir till utan att varumärket som är inblandat är avsändare. Här har det kommit en sida som tillverkar ett anpassat röstmeddelande med den mörka, manliga stämman från Old Spice-reklamen, utan att Old Spice haft något att göra med det. Sjukt kul idé i vilket fall.
SKAPA DITT EGET OLD SPICE-MEDDELANDE
Nedan reklamen ifråga, antagligen den största viralspridningsframgången någonsin.
Nils Andersson, Nisse för många. Göteborgare från början, flyttade upp till Stockholm för 4 år sedan nu. Jobbat 6 år som "Senior Media Planner Interactive" på mediebyrån Carat. Numera byråchef på hybridbyrån Isobar. Bor i Birkastan med Malin och lilla Sigrid.